آسیب بیضه بعد از وارد شدن ضربه

در صورتی که آسیب وارد شده بر بیضه شدید باشد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید تا بررسی ها و معاینات لازم توسط پزشک صورت گیرد. ضربه های شدید وارد شده بر بیضه می تواند باعث پیج خوردگی بیضه شود که در این حالت درمان باید سریع صورت گیرد در برخی مواقع ضربه به گونه ای شدید می باشد که می تواند منجر به منقبض و کوچک شدن بیضه، از دست رفتن بیضه و نابروری شود . به همین علت در صورت وارد شدن ضربه شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید تا درمان صورت گیرد درمان زود هنگام بهبودی سریعتری را برای بیمار به همراه می آورد. دکتر مریم تراب پرهیز جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری بهترین روش درمان را انتخاب می نمایند تا بهبودی کامل صورت گیرد.

آسیب بیضه بعد از وارد شدن ضربه

درمان آسیب دیدگی بیضه

در صورتی که آسیب دیدگی خفیف باشد از درد بیضه به مرور زمان کاسته می شود و خود به خود درمان می شود و جای نگرانی ندارد اما در صورتی که آسیب وارد شده به بیضه شدید باشد باید به پزشک مراجعه نمایید. در صورتی که آسیب وارد شده بر بیضه باعث پیچ خوردگی بیضه شود برای درمان معمولا جراحی باید صورت گیرد.

در صورتی که ضربه وارده شده به بیضه بسیار شدید باشد جراح، کیسه بیضه را به منظور بخیه زدن پوشش روی بیضه بازمی کند. ممکن است در حین جراحی بخشی از بیضه یا گاهی تمام آن برداشته شود.

در صورتی که کیسه بیضه در اثر یک تصادف آسیب شدیدی دیده باشد به منظور ترمیم پوست بیضه، پوست لازم از بخش های دیگری از بدن گرفته می شود.

در صورتی که آسیب وارد شده بر بیضه کم باشد روش هایی برای درمان ارائه شده است که در زیر به آن ها اشاره شده است

• خودداری کردن از انجام دادن فعالیت های سنگین و استراحت کردن کافی
  • استفاده از کمپرس یخ بروی کیسه بیضه
  • مصرف مسکن برای کاهش درد و التهاب
  • مصرف آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از بروز عفونت

عوارض

در موارد شدید آسیب بیضه می تواند نابروری را به همراه آورد. در مواردی که آسیب جزئی به بیضه وارد شود علائمی مانند کبودی ، تورم و درد بیضه مشاهده می شود.

در صورتی که ضربه شدید مستقیم به بیضه وارد شود می تواند منجر به پارگی بیضه شود که احتمال بروز این عارضه بسیار نادر است در این عارضه خون به داخل کیسه بیضه ترشح می کند.

پیشگیری

در صورتی که ورزش هایی مانند بیسبال یا ورزش های رزمی انجام می دهید از بیضه بند استفاده نمایید زیرا در این نوع از ورزش ها احتمال وارد شدن ضربه سنگین به بیضه وجود دارد .

تمام توصیه های ایمنی در هنگام کار کردن با دستگاه ها و ملاشین هایی که ممکن است پوست یا لباستان به آن ها گیرد کند رعایت نمایید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه

برخی دیگر از خدماتی که خانم دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری انجام می دهند :

بیست − 11 =