انواع بیماری های کلیوی

یکی از مهمترین عضو های بدن کلیه می باشد ، که مراقبت از این عضو دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، کلیه در دو طرف بدن قرار گرفته است، این عضو وظیفه کنترل مواد شیمیایی موجود در بدن را برعهده دارد، در صورتیکه خللی در این عضو ایجاد شود و کلیه نتواند آب و مواد زائد بدن را دفع کند، کلیه متورم می شود . سنگ کلیه، یکی از بیماری های شایع کلیوی است که افراد بسیار ی با این بیماری مواجه می شوند . مراجعه به یک متخصص ارولوژی می تواند در تشخیص و درمان بیماری های کلیوی کمک شایانی کند .

انواع بیماری های کلیوی

علائم بیماری کلیه

احساس درد در مثانه، ممکن است بعلت نگه داشتن ادرار خود دردی را در مثانه احساس کنید که این درد طبیعی می باشد اما در صورتی که بدون علت خاصی احساس درد در قسمت مثانه داشتید نسبت به آن بی توجه نباشید و به پزشک مراجعه نمایید .

احساس سوزش در هنگام ادرار، سوزش ادراری می تواند نشانه از عفونت یا سایر بیماری ها باشد .

مشاهده خون در ادرار ( مشاهده خون در ادرار می تواند نشانه ای از بیماری جدی باشد ، در صورتی که به طور واضح خون در ادرار خود مشاهده کردید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید . )

تکرر ادرار

احساس درد در زیر دنده ها

افزایش فشار خون

تشخیص بیماری کلیه

نسبت به علائمی که در قسمت فوق به آن ها اشاره شده بی توجه نباشید، در صورت مشاهده هریک از علائم فوق به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید تا در صورت بروز مشکلی و بیماری درمان های لازم صورت گیرد . هریک از علائم فوق می تواند نشانه ای از یک بیماری خاص باشد . پرشک در ابتدا با توجه به علائمی که بیمار ذکر می کند به معاینه بیمار می پردازد و درباره سوابق بیماری فرد سوالاتی را می پرسد . بعد از معاینات لازم برای تشخیص دقیق تر آزمایشاتی برای بیمار مانند آزمایش خون و ادرار در نظر گرفته می شود . در صورتیکه با هریک از علائم فوق مواجه شدید می توانید مشاره های لازم را از طریق راه های ارتباطی  زیر از دکتر تراب پرهیز متخصص ارولوژی دریافت نمایید.