انواع بی اختیاری ادرار

هنگامی که بی اختیاری ادرار دارید، مثانه شما ادرار را نگه نمی دارد وآن را آزاد می کند. افراد بسیاری با این مشکل مواجه هستند ، علت بروز این مشکل می تواند ضعف عضلات اطراف مثانه، انسداد سیستم ادراری یا فرمان ندادن درست مغز به مثانه باشد .

انواع بی اختیاری ادرار

انواع مختلف بی اختیاری ادرار وجود دارد. بعضی از آنها در مردان بیشتر از زنان رایج است. بی اختیاری ادرار  اغلب در سنین پیری اتفاق می افتد، اما معمولا درمان می شود.

بی اختیاری فوری

این نوع بی اختیاری ادراری گاهی اوقات نیز “مثانه بسیار فعال” یا OAB نامیده می شود، اگرچه دقیقا همان چیزی نیست. هنگامی که بی اختیاری فوری دارید، مغز به مثانه فرمان می دهد  که باید خود را خالی کند حتی زمانی که ادرار کمی وجود دارد . یا عضلات مثانه شما ممکن است شروع به تلاش برای فشار دادن ادرار کنند تا مثانه کامل شود.  عفونت یکی از علل های بروز این بی اختیاری ادرار است . سایر علائم عبارتند از:
عدم توانایی ادرار کردن

ادرار کردن در خواب

نیاز به ادرار کردن پس از دست زدن یا شنیدن آب، یا بودن در محل های سرد است

بی اختیاری استرسی

یکی از انواع بی اختیاری ادرار بی اختیاری استرسی است که در این نوع بی اختیاری ممکن است با هر فشاری شما نیاز به تخلیه ادرار داشته باشید، ممکن است زمان سرفه کردن، خندیدن، عطسه کردن، راه رفتن، بلند کردن اجسام سنگین و ورزش کردن شما با مشکل بی اختیاری ادرار مواجه شوید .
بی اختیاری استرسی  در زنان بیشتر از مردان رایج است، بروز این نوع بی اختیاری ادرار در مردان ممکن است بدلیل علت های زیر بروز نماید
جراحی در هر بخشی از دستگاه ادراری یا تناسلی
جراحی پروستات
نخاع یا آسیب مغزی
تروما به دستگاه ادرار

در صورتی که با مشکل بی اختیاری ادرار مواجه هستید، باید هر چه سریعتر برای درمان به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید ، دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری  با توجه به علت بروز بی اختیاری ادرار بهترین روش درمانی را در نظر می گیرند می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر مشاوره های لازم را دریافت نمایید .

بی اختیاری ادرار  و نازایی، پروستات

دو × سه =