بهترین جراح واریکوسل در تهران

جراح واریکوسل در تهران

باروری و مشکلات نازایی امروزه شیوع بیشتری پیدا کرده است و برای آن دلایل بسیاری از جمله شرایط محیطی ، تغذیه نا مناسب و .. وجود دارد . ناباروری در بین آقایان همانقدر مهم است که برای بانوان اهمیت دارد . عمده این موارد قابل درمان بوده و در صورت درمان به موقع کاملا برطرف می شوند . واریکوسل یکی از این موارد است . این مشکل در بین آقایان شایع شده و باید آگاه باشند واریکوسل می تواند باعث ناباروری آن ها شود . مهم بودن این موضوع ما را بر آن داشت تا اطلاعات کوچکی در این زمینه ارائه دهیم و در گرم تر شدن کانون خانواده شما را یاری دهیم .

واریکوسل

واریکوسل چیست ؟

شاید بارها اسم واریس را شنیده باشید . افرادی که از سیاه شدن رگ های خود احساس ناراحتی می کنند . واریکوسل چیزی مشابه واریس است و سیاهرگ های موجود در بیضه متورم می شود این سیاهرگ ها در قسمت انتهایی طناب اسپرم مشاهده می شوند . طناب اسپرم شامل مجاری وازو دفران و شریان بیضه است این قسمت وظیقه انتقال اسپرم و خون به بیضه هستند .

واریکوسل سیاهرگی را که به آن pampiniform plexus می گویند ، تحت تاثیر قرار می دهد . این رگ وظیفه خنگ کردن خون قبل از رسیدن به اسپرم ها است زیرا اسپرم ها در دمای معادل 34.5 درجه سلسیوس تکثیر می شوند که دمای بدن با 37 درجه سلسیوس برای آن مناسب نیست . حال واریکوسل می تواند باعث تداخل در این روند خنک کننده باشد و از تولید اسپرم های با کیفیت جلوگیری نماید . به این خاطر باید روند درمانی به موقع انجام شود در غیر اینصورت به باروری فرد آسیب وارد می کند .

چه موقع برای واریکوسل به پزشک مراجعه کنیم؟

واریکوسل درد زیادی به همراه ندارد و ممکن است درد های مبهمی هنگام ایستادن و یا فعالیت ایجاد شود که به مرور زمان بیشتر می شود . حال توصیه می شود در صورت مشاهده علائم زیر حتما به اورولوژیست خوب مراجعه نمایید .

• ایجاد توده در بیضه ها
  • تغییر در ظاهر و سایز بیضه ها
  • ایجاد تورم
  • سیاهرگ های بزرگ و پیچیده روی بیضه ها .
  • مشکل ناباروری بدون دلیل

علت بروز واریکوسل

برای علت ایجاد واریکوسل دلایل متفاوتی ذکر می شود . اگر جریان خونی که در بین بیضه ها در حرکت است کند باشد ، احتمال جمع شدن خون در رگ وجود دارد . یا دریچه های داخل رگ ها عملکرد مناسب را نداشته باشند . دلایل دیگری مانند رگ های خونی مرتبط بین بیضه ها و قلب نیز وجود دارد که تشخیص علت درست آن به عهده اورولوژیست است و بعد از معاینه دقیق ذکر می شود .

دکتر مریم تراب پرهیز متخصص ارولوژی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 88775457 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمایید.

روش درمانی واریکوسل متفاوت است و معمولا در افرادی که درد دارند و یا دچار مشکلات ناباروری با واریکوسل هستند ، عمل جراحی انجام می شود که از موثرترین درمان برای این بیماری است . واریکوسل به سه درجه بندی ، گرید 1 ، گرید 2 و واریکوسل گرید 3 تقسیم بندی می شوند .

جراحی هایی که برای واریکوسل ارائه می شوند عبارتند از :

• واریکوسلکتومی
  • جراحی لاپاراسکوپیک
  • آمبولیزاسیون پوستی

هزینه جراحی واریکوسل

جراحی های عنوان شده هر کدام روش های متفاوتی دارند و هزینه های اعلام شده برای هر مورد فرق می کند . برای انجام جراحی ، حتما بعد از معاینه از نوع روش انتخابی و هزینه مورد نظر از پزشک خود جویا شوید .

بیماری واریکوسل شاید در ابتدا بدون خطر باشد و چون ممکن است بدون درد باشد ، جدی گرفته نشود . اما عوارض واریکوسل می تواند در دراز مدت مهم تلقی شود . در نتیجه بهتر است علائمی را مشاهده نموده اید از متخصص و جراح مجاری ادراری مشورت بگیرید .

پنج × سه =