بیماری عفونت ادراری

عفونت مجاری ادراری

درگیری بافت های عمقی کلیه ها  ، بیضه و پروستات توسط عفونت ادراری ایجاد می شود ، معمولا اگر عفونت عمقی باشد شخص با حالت های نظیر حال عمومی بد و تب شدید روبرو می شود .

شیوع عفونت ادراری در زنان و مردان

معمولا طبق آماری که بدست آمده است عفونت ادراری پسران در سن کمتر از سه ماهگی بیشتر از زنان است ، این در حالی است در سن 30 الی 50 سال شیوع عفونت در زنان بیشتر می باشد ، علت وقوع این امر کوتاه بودن مجرای ادرار زنان می باشد .

عفونت ادراری

از راه مستقیم مجرای خروجی ادرار به مثانه میکروب ها از راه مستقیم وارد بدن شده و عفونت را به وجود می آورند لازم به ذکر است عفونت ادراری در موارد نادری از مثانه به کلیه می رسد ، اما اگر این امر اتفاق بیافتد سبب ایجاد عفونت عمقی کلیه می شود که در اصطلاح پزشکی به آن پیلونفریت می گویند .

علائم عفونت مجاری ادراری

از علائم عفونت ادراری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• تغییر رنگ ادرار :

زمانی که عفونت رخ دهد ادرار به شکل کدر و خونی می شود

• تب و لزر همراه با تهوع :

عفونت ادراری شخص با بزرگ شدن بیضه ها در بزرگسالان همراه با تب و لرز و تهوع روبرو می شود .

• درد پهلو :

زمانی که عفونت بسیار عمیق باشد شخص با درد کلیه روبرو می شود ، علاوه بر آن پهلوها بی دلیل درد می گیرند .

• اختلال ادرار :

یکی از علائم عفونت ادراری شخص احتباس ادرار دارد و یا در زمان ادرار با اشکال روبرو می شود

• عفونت ادرار در زنان :

اگر عفونت ادرار شدید نباشد تاثیر شدیدی بر بدن ندارد ، اما اگر عفونت ادرار عمیق باشد بانوان در زمان ادرار با اختلال روبرو می شود ، زمانی که ادرار در بدن باقی بماند عفونت شدیدتر می شود .

برخی دیگر ازخدمات خانم دکتر تراب پرهیزجراح و متخصص بیماری های کلیه و مجرای ادراری :

درمان ناباروری مردان

کانال تلگرام دکتر مریم تراب پرهیزdr_torabparhiz