درمان دردهای اندومتریوز

به ایجاد بافت هایی درخارج رحم و عدم استقرار آن در موقعیت اصلی خود اندومتریوز گفته می شود، که علائم و نشانه های بیماری و دردهای اندومتریوز در هر فردی متفاوت می باشد، یکی از شاخص ترین علائم آن می توان به دردهای ایجاد شده در روز سوم و چهارم سیکل قاعدگی اشاره کرد که این عارضه در صورت اتمام سیکل قاعدگی خفیف یا شدید می شود. چنانچه بیمار زود به درمان آن اقدام نکند، امکان شدید تر شدن درد ها نسبت به ماه قبل بیشتر می شود و امکان خونریزی و لکه بینی وجود دارد. باید گفت که یکی دیگر از علائم اندومتریوز، ایجاد کیست تخمدان می باشد که این عارضه نیز همراه با درد شدید می باشد. چنانچه خانم ها سونوگرافی انجام دهند، همراه با کیست ایجاد شده ، خون مشاهده می کنند. اغلب اوقات در معاینه بالینی بیمار احساس درد درپشت رحم را دارد که این درد ها حتی در مقاربت جنسی شدیدتر می شود.

درمان دردهای اندومتریوز

احتمال ابتلای آن در هر سنی وجود دارد، اما در خانم های 25 تا 30 سال بیشتر رخ می دهد که حتما باید در تشخیص و درمان آن عجله نمایند، زیرا در صورت تاخیر علائم و عوارض جانبی حادی را به همراه می آورد. علت اندومتریوز بیشتر به نژاد، ژنتیک، آلودگی محیطی و عللی که مانع خروج خون می شود، بستگی دارد.

بیمار با تبعیت از یک برنامه غذایی اصولی همراه با ورزش و حرکات فیزیکی در پیشگیری این عارضه اقدام می کند. ابتلا به اندومتریوز در خانم هایی که به سن یائسگی رسیده اند، بسیارنادر می باشد.

درمان اندومتریوز

اگر خانم ها مایل به بارداری باشند و به درمان اندومتریوز نپرداخته باشد، بارداری با مشکل مواجه خواهد شد. زیرا حتما باید به درمان دردهای اندومتریوز اقدام نماید، بیمار با مصرف برخی از داروها از جمله قرص های ضد بارداری به درمان آن می پردازد. در صورت عدم موفقیت در درمان با تجویز متخصص زنان، آمپول هایی را تجویز می کند، که باید طبق دستورالعمل تزریق شود. با تزریق آمپول ها امکان ابتلا به یائسگی کاذب وجود دارد که باعث قطع ناگهانی خونریزی می شود. اما بهترین روش درمان، جراحی اندومتریو با روش لاپاراسکوپی ، توسط یک متخصص جراحی زنان باید صورت گیرد. متخصص جراحی زنان بعد از جراحی کیست تخمدان ایجاد شده ، اقدام به جراحی اندومتریوز و حذف آن می نماید.

برخی دیگر ازخدماتی که خانم دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری انجام می دهند :

بی اختیاری ادرار  و نازایی، پروستات

اینستاگرام دکتر مریم تراب پرهیز: dr_torabparhiz