اینستاگرام

درمان عفونت کلیه

آنچه می خوانید...

درمان عفونت کلیه

جهت درمان عفونت کلیه در ابتدا باید نوع باکتری تشخیص داده شود و پس از آن آنتی بیوتیک تجربی یعنی پوشش دهنده تمام ارگانیسم‌های باکتریایی احتمالی مولد بیماری، برای بیمار تجویز می شود. برای بررسی رشد باکتری باید از بیمار آمایش کشت ادرار و خون گرفته شود و بر اساس نوع باکتری، آنتی بیوتیکی که در برابر آن نوع باکتری خاص فعال‌تر است، تجویز می شود.

عفونت کلیه

عفونت مزمن کلیه

عفونت مزمن کلیه از حاد خطرناک تر است. این نوع عفونت با ایجاد اسکار و آتروفی (کوچک شدن) که منجر به نارسایی کلیه می شود، مشخص می گردد. اگر عفونت حاد نباشد بیمار بدون علائم خواهد بود و بعد از نارسایی کلیه علائم مربوطه و افزایش فشار خون ظاهر می شود.

دیابت، سنگ کلیه و آسیب کلیه ناشی از داروها نیز گاهی در بروز عفونت کلیه تاثیر دارند. کاهش قدرت ایمنی بدن در سرطان ها، ایدز و بیماری های مزمن، انسداد در مسیر خروجی ادرار از کلیه‏ها، تنگی لوله حالب در محل اتصال آن به کلیه و مثانه و تنگی مجرای ادرار، حاملگی در خانمها و … از عوامل تشدید کننده عفونت کلیه ها می باشد.

دوره درمان عفونت کلیه

در اکثر موارد عفونت کلیه به بستری شدن در بیمارستان نیاز ندارد اما اگر علائم عفونت کلیه شدید و همراه با تهوع غیرقابل کنترل باشد که مصرف دارو را غیرممکن کند، یا اگر کنترل عفونت با مصرف داروهای معمول خوراکی دشوار باشد، بیمار بستری می‌شود تا آنتی بیوتیک درون وریدی، سرم جبران کننده کاهش آب بدن و دیگر روش‌های کنترل علائم را دریافت کند. البته بعد از سه تا پنج روز نیز آنتی بیوتیک خوراکی داده می شود و تا 14 روز ادامه پیدا می کند. اگر کشت خون بیمار مثبت باشد نیز دوره درمان طولانی تر خواهد بود. در صورت وجود آبسه کلیه، انسداد مسیر ادراری و یا اختلال دستگاه ادراری این عوامل باید برای درمان موثر برطرف شود.

معمولا پیلونفریت حاد در بالغین، اسکار کلیوی یا آسیب پایدار بر جای نمی گذارد. ولی در کودکان به علت کامل نشدن رشد کلیه، عفونت کلیه می تواند اسکار ایجاد کند و به طور دائم عملکرد کلیه را مختل نماید.

خوددرمانی برای عفونت کلیه تنها زمانی مجاز است که بیمار با عفونت‌های خفیف و مکرر دستگاه ادراری روبرو باشد. چنانچه بیمار با نشانه‌های عفونت کلیه آشنا باشد و پزشک صلاحیت وی برای خوددرمانی را تایید کند، پزشک آنتی بیوتیک‌های مناسب را قبل از بروز علائم تجویز می‌کند تا بیمار دارو را به محض مشاهده علائم مصرف کند.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه

برخی دیگر از خدماتی که خانم دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری انجام می دهند :

شماره های تماس:

دکتر مریم تراب پرهیز

جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار
پس از گذراندن پزشکی عمومی و با توجه به نبودن پزشک ارولوژی خانم در مناطق مختلف کشور ، در رشته ارولوژی تخصص گرفتم. همزمان استخدام شرکت نفت شده و در مناطق مختلف و محروم جنوب خدمت کردم. جهت رفاه حال بیماران خانم ، دوره های تکمیلی در رشته بی اختیاری خانم ها و روشهای نوین درمان بی اختیاری را در فرانسه تحت نظر دکتر پاسکال و در ایتالیا تحت نظر دکتر آلتونا گذراندم.