اینستاگرام

رابطه بیماری واریکوسل با ناباروری

آنچه می خوانید...

رابطه بیماری واریکوسل با ناباروری

طبق تحقیقات انجام شده در زمینه ناباروری مردان، در 40 درصد مردانی که نابارور می باشند بیماری واریکوسل مشاهده می شود .

واریکوسل

به پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی بالای بیضه واریکوسل گفته می شود این پیچ خوردگی باعث می شود که جریان خون رسانی در بیضه به درستی انجام نگیرد و در نتیجه فردی که مبتلا به این بیماری است با مشکل ناباروری مواجه شود.

سایر علل های ناباروری در مردان

علاوه بر بیماری واریکوسل ( پیچ خوردگی غیر طبیعی بیضه ) عفونت های سیستم دستگاه تناسلی و ایدیوپاتیک می تواند منجر به ناباروری شود . طبق تحقیقات انجام شده دراین زمینه علل ناباروری در مردان در حدود 35 تا 45 درصد مردانی که مبتلا به ناباروری هستند با مشکل عفونت های دستگاه تناسلی مواجه هستند .

توجه نمایید که در اکثر موارد عفونت های دستگاه تناسلی بدون نشانه می باشد، در صورت تشخیص خوشبختانه با مصرف آنتی بیوتیک عفونت قابل کنترل می باشد در صورت مشاهده علائمی که نشانه عفونت می باشد حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید تا درمان های لازم صورت گیرد . دکتر مریم تراب پرهیز متخصص کلیه و مجرای ادراری در این زمینه می توانند مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند . از طریق را های ارتباطی زیر می توانید مشاوره های لازم را دریافت نمایید

عوارض بیماری واریکوسل

آیا علاوه بر ناباروری واریکوسل عارضه دیگری دارد ؟

بله این بیماری علاوه بر ناباروری می تواند عوارض دیگری هم داشته باشد که در زیر به این عوارض اشاره شده است :

یکی از عوارض این بیماری کوچک شدن بیضه و افزایش درجه حرارت بیضه می باشد .

احساس درد در بیضه

اختلال در عملکرد نطفه سازی بیضه ها

واریکوسل هر چه سریعتر باید درمان شود ، جراحی های مختلفی برای درمان واریکوسل مورد استفاده قرار می گیرد که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله واریکوسل مراجعه نمایید .

جراحی واریکوسل در اکثر موارد توسط یک متخصص ارولوژی با میکروسکوپ و عمل باز صورت می گیرد که تجربه و دقت جراح از عوامل موثر در جلوگیری از عود واریکوسل به حساب می اید در نتیجه متخصص ارولوژی را انتخاب نمایید که در درمان واریکوسل تجربه بالایی داشته باشد .

دکتر مریم تراب پرهیز

جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار
پس از گذراندن پزشکی عمومی و با توجه به نبودن پزشک ارولوژی خانم در مناطق مختلف کشور ، در رشته ارولوژی تخصص گرفتم. همزمان استخدام شرکت نفت شده و در مناطق مختلف و محروم جنوب خدمت کردم. جهت رفاه حال بیماران خانم ، دوره های تکمیلی در رشته بی اختیاری خانم ها و روشهای نوین درمان بی اختیاری را در فرانسه تحت نظر دکتر پاسکال و در ایتالیا تحت نظر دکتر آلتونا گذراندم.