زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع بیماری های جنسی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (hpv) ایجاد می شود و از طریق تماس پوست به پوست منتشر می شود. زنان مبتلا به زگیل تناسلی باید هرچه سریعتر توسط پزشک متخصص معاینه و ارزیابی شوند. در صورتی که این زگیل های تناسلی در اطراف سوراخ ادراری باشند ممکن است احتمال درگیری با مجرای ادراری و مثانه داشته باشند در این صورت توصیه می شود مجرای ادراری و مثانه با دستگاه توسط متخصص مشاهده شوند تا در صورت ابتلا مجرای ادرای و مثانه درمان شوند.

زگیل تناسلی

علائم بیماری زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در زنان، می توانند روی سطح خارجی و دیواره واژن، روی فرج، بین واژن و مقعد و روی دهانه رحم رشد کنند. و در مردان زگیل های تناسلی روی بیضه ها، روی نوک آلت تناسلی در طول بدنه آن و یا روی سطح اسکروتوم و بین آلت تناسلی و مقعد رشد می کنند.

• درد و احساس ناراحتی در ناحیه تناسلی
  • متورم شدن ناحیه تناسلی
  • خارش یا ترشحات واژن که معمولا بد بو می باشند
  • خون ریزی با نزدیکی جنسی
  • تجمع تعداد زیادی زگیل در کنار هم که حالت گل کلمی پیدا می کند

علت بروز زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی (hpv) علت بروز این  نوع زگیل ها همانند زگیل سایر قسمت های بدن است. برخی از انواع این ویروس می تواند باعث سرطان دهانه رحم یا سرویکس می شوند. این ویروس از طریق تماس مستقیم جنسی منتقل می شود و در بسیاری از موارد سیستم ایمنی فرد این ویروس را از بین می برد و فرد نشانه ها و علائم این عفونت را پیدا نمی کند. عوامل بسیار زیادی برای ابتلا به ویروس (hpv) وجود دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است :

• ارتباط جنسی برقرار کردن با فردی که مبتلا به ویروس hpv است
  • داشتن شریک های جنسی متعدد
  • برقرار کردن ارتباط جنسی و مقاربت در سنین پائین
  • داشتن روابط جنسی با فرد مبتلا به ویروس hpv بدون استفاده از کاندوم

درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی به دو صورت انجام می شود یک از طریق خود بیمار با استفاده از کرم ها و محلول ها که به دلیل عوارض هر کدام وطولانی بودن مدت درمان کمتر توصیه می شود. و درمان های که توسط پزشک صورت می گیرد از طریق لیزر، کرایوتراپی ( فریز و انجماد با نیتروژن مایع) ،الکتروکوتریزاسیون یا برداشتن از طریق جراحی می باشد.

درمان از طریق لیزر

زمانی که زگیل های تناسلی وسعت زیادی داشته باشند درمان از طریق لیزر توسط پزشک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد در این روش پرتو های فروسرخ مستقیما به بافت زگیل تابانده می شود و بافت آسیب دیده، پرتو های لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می کند و به این صورت ناحیه ی مورد نظر را تبخیر می کند.

درمان توسط فریز و انجماد کردن

درمان از طریق فریز و انجماد کردن بدون درد می باشد و بر خلاف لیزر اثری از خود بروی پوست به جا نمی گذارد و از لحاظ هزینه نیز بسیار مناسب است.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر تراب پرهیز

برای تمامی خوانندگان و همراهان عزیز آرزوی سلامتی را آرزومندیم .

خانم دکتر تراب پرهیز جراحی زیبایی واژن ، درمان بی اختیاری ادرار و… را نیز انجام می دهند .

راه های ارتباطی دکتر مریم تراب پرهیز

شماره های تماس: 02188775457