اینستاگرام

سرطان بیضه

آنچه می خوانید...

سرطان بیضه

رشد غیر طبیعی سلول های بیضه باعث ایجاد سرطان بیضه می شود ایجاد این نوع سرطان نسبتا غیر شایع است که بروز این سرطان در سمت راست بیضه نسبت به سمت چپ شایع تر است ممکن است سرطان بیضه در دوطرف بیضه ایجاد شود که احتمال بروز آن 1 تا 2 در صد است.

تومور بیضه

علت بروز سرطان بیضه

با انجام مطالعات انجام شده در این زمینه متاسفانه در حال حاضر علت بروز این سرطان مشخص نشده است ولی هم عوامل محیطی و هم عوامل مادرزادی در بروز ایجاد سرطان بیضه تاثیر گذار می باشند. یکی از علت های شایع بروز این سرطان عدم نزول بیضه به محل طبیعی خود در کیسه بیضه است.

علایم ابتلا به سرطان بیضه

• وجود توده در بیضه
  • بزرگی بیضه ها
  • درد بیضه
  • احساس درد در ناحیه کمر و زیر شکم در مواردی که سرطان بیضه پیشرفت کرده است.

تشخیص سرطان بیضه

در بسیاری از موارد با لمس توده در بیضه و سایر علایمی که به آن ها اشاره شد فرد متوجه ابتلا به سرطان بیضه می شود. برای تشخیص سریع این سرطان در سنین نوجوانی پس از سن بلوغ فرد باید بیضه های خود را ماهی یک بار مورد معاینه قرار دهد بهتر است این معاینه بعد از یک دوش آب گرم انجام شود و در صورت احساس هرگونه تورم، توده یا تغییر شکل و اندازه بیضه ها فرد سریع به پزشک مراجعه نماید. برای تشخیص ای بیماری سونگرافی از کیسه بیضه و آزمایشات لازم صورت می گیرد.دکتر مریم تراب پرهیز جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری راهنمایی و مشاوره های لازم را در اخیتار شما عزیزان قرار می دهند.

درمان سرطان بیضه

در صورتی که این سرطان زود تشخیص داده شود در حدود 95 درصد افراد پس از درمان بهبودی کامل پیدا می کنند. اما در صورتی که این سرطان زود تشخیص داده نشده باشد و پیشرفت کرده باشد و به گره های لنفاوی داخل شکم گسترش پیدا کرده باشد درمان دشوار تر می شود و درمان این سرطان به کمک عمل جراحی با خارج کردن بیضه انجام می شود. استفاده از رادیوتراپی، پرتودرمانی و شیمی درمانی و یا ترکیبی از این سه روش برای درمان این سرطان در موارده پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

قدم اول در درمان سرطان بیضه پیشرفته برداشتن بیضه با جراحی است و بعد از آن بر اساس نوع تومور و میزان پیشرفت این سرطان پس از جراحی از شیمی درمانی استفاده می شود.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه

برخی دیگر از خدماتی که خانم دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری انجام می دهند :

دکتر مریم تراب پرهیز

جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار
پس از گذراندن پزشکی عمومی و با توجه به نبودن پزشک ارولوژی خانم در مناطق مختلف کشور ، در رشته ارولوژی تخصص گرفتم. همزمان استخدام شرکت نفت شده و در مناطق مختلف و محروم جنوب خدمت کردم. جهت رفاه حال بیماران خانم ، دوره های تکمیلی در رشته بی اختیاری خانم ها و روشهای نوین درمان بی اختیاری را در فرانسه تحت نظر دکتر پاسکال و در ایتالیا تحت نظر دکتر آلتونا گذراندم.