اینستاگرام

0 / 5. 0

آنچه می خوانید...

سرطان کلیه

سرطان کلیه در کشور ایران در مردان به نسبت زنان دوبرابر شایع تر است . نشانه های سرطان کلیه را بشناسید، باید در مراحل اولیه سرطان به پزشک مراجعه نمایید . ترس بی مورد از سرطان روند درمان را مختل می کند، درمان سرطان در مراحل اولیه ساده و کم هزینه تر است . سیستم ایمنی بدن می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد . روش های کم تهاجمی یکی از مباحث متخصصین است . میزان شیوع سرطان با زندگی ماشینی رابطه مستقیم دارد .

سرطان کلیه

برخلاف سنگ های مجاری ادراری که بروز آن ها بسیار دردناک است، سرطان های کلیه معمولا بروز آن ها بدون درد است . این سرطان ها معمولا توسط یافته های تصویربرداری بخصوص سونوگرافی که امروز به صورت گسترده برای بیماران به صورت چکاب انجام می شود، کشف شده و با بررسی های نظیر سی تی اسکن تشخیص داده می شود .

کلیه یکی از اندام های درونی بدن انسان است که وظیفه کلیه، تصفیه خون از مواد زائد است گفته شده است که انسان می تواند با بیست درصد از کلیه ها زندگی نسبتا سالمی داشته می شود اما اختلال در عملکرد کلیه ها باعث دردسر می شود . سالانه افراد بی شماری در سراسر جهان به بیماری های حاد کلیه مبتلا می شوند اما اکثر مردم در مورد بیماری کلیه تا زمانی که خیلی پیشرفته نشده اند، نمی دانند . یکی از عارضه های که کلیه ها دچار می شوند سرطان کلیه است که براساس نوع سرطان، نشانه ها و درمان سرطان هم متفاوت خواهد بود . گفته می شود سرطان کلیه معمولا در افراد بالاتر از چهل سال دیده می شود ولی هیچ کس به درستی علت این بیماری را نمی داند .

علائم سرطان کلیه

سرطان کلیه در مراحل ابتدایی هیچ گونه علائمی ندارند و اغلب به صورت تصادفی در سی تی اسکن بقیه اندام های بدن مشخص می شوند معمولا زمانی علائمی تظاهر پیدا می کنند، که علائم سه گانه دارند .

درد پهلوها یا وجود خون در ادرار، دفع خون یا هماچوری، احساس فشار در شکم، فشار خون بالا، تب و تعریق داغ، سردرد های مداوم، لاغری غیر قابل توصیه و پایین آمدن توانایی بدن و وجود توده های قابل لمس در ناحیه پهلوها در مراحل پیشرفت بیماری از علائم کلی سرطان کلیه می باشند .

دکتر مریم تراب پرهیز متخصص ارولوژی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 88775457 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمایید.

معمولا این علائم وقتی نمایان می شوند که تومور در مرحله پیشرفته ای باشد . تظاهر این گونه علائم باید بیمار را سوق بدهد به سمت اینکه اقدامات تشخیصی اولیه را انجام بدهد و به ارولوژیست جهت درمان مراجعه نماید .

درمان سرطان کلیه

تمام سرطان ها از جمله سرطان کلیه اگر در مراحل ابتدایی کشف شوند، شانس درمان قطعی دارند . درمان سرطان ها، معمولا درمان چند وجهی است یعنی تخصص های مختلف در این رشته با هم همکاری می کنند تا بتوانند درمان قطعی را انجام بدهند . درمان های مختلفی برای سرطان کلیه وجود دارد مانند: جراحی، رادیوتراپی، درمان بیولوژیک، هورمون درمانی، شیمی درمانی و دارودرمانی

عوامل تاثیر گذار سرطان کلیه

یکی از عوامل موثر در تومورهای کلیه و مجاری ادرار استفاده از سیگار است و مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی افزودنی سبب بروز بیماری سرطان کلیه می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین متخصص اورولوژی خانم مراجعه نمایید.