سوزش ادرار

سوزش ادرار :

سوزش ادرار باعث می شود شخص در زمان ادرار درد و یا سوزش داشته باشد ، این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های است که در اکثر اشخاص این بیماری رخ می دهد .

علل سوزش ادرار :

• مقاربت جنسی
  • وجود سنگ در سیستم ادراری
  • بزرگ بودن پروستات
  • بیماری های مقاربتی
  • کانسر مثانه یا همان سرطان مثانه
  • رژیم غذایی نامناسب

چگونه سوزش ادرار بر اثر عفونت رخ می دهد ؟

سوزش ادرار

عوامل مختلفی در این امر تاثیر گذار هستند نظیر :

عفونت مثانه :

یکی از بیماری های شایع در بانوان عفونت مثانه است ، این عفونت معمولا با علائمی نظیر سوزش ادرار همراه است ، از علائم دیگر عفونت مثانه می توان به تغییر رنگ ادرار ، تغییر بوی ادرار و تکرر ادرار اشاره کرد .

عفونت پروستات :

معمولا این بیماری بیشتر در بین جوانان شایع است ، یکی دیگر از علائمی که این عفونت دارد سوزش ادرار است ، عفونت پروستات با علائمی نظیر ضعیف شدن جریان ادرار ، تکرر ادرار ، درداندام ها و … همراه است ، شخص بهتر است در صورت مشاهده علائم فوق حتما برای تشخیص عفونت به پزشک مراجعه نماید .

عفونت کلیه :

این عفونت نسبت به دو عفونت قبلی که بیان شد دارای علایم شدیدتری می باشد ، شخص معمولا در اثر عفونت کلیه علاوه بر سوزش ادرار با تکرر ادرار و درد پهلو همراه با تب ولرز شدید روبرو می شود .

این بیماری هم چنان سبب ایجاد خون در ادرار ، تکرر ادرار و تغییر رنگ ادرار همراه است .

بیماری های مقاربت جنسی یکی دیگر از عوامل ایجاد سوزش ادرار می باشد ، با درمان به موقع این بیماریها و عفونت ها شخص می تواند به آسانی و در زمان کمی این بیماری ها را درمان کند .

برای تمامی خوانندگان و همراهان عزیز آرزوی سلامتی را آرزومندیم .

راه های ارتباطی دکتر مریم تراب پرهیز

شماره های تماس: 02188775457