علائم سرطان پروستات

پروستات در قسمت تحتانی لگن قرار گرفته است، مجرای ادراری لوله باریکی است که از پروستات رد می شود در صورتی که این مجرا به علت سرطان پروستات تنگ شود موجب می شود که ادرار سخت تر از بدن خارج شود.

شایعترین علائم سرطان پروستات

• تکرر ادرار ( ادرار کردن بیشتر از حد طبیعی)
  • شب ادراری
  • دشوراری در شروع جریان ادرار
علائم سرطان پروستات

سایر علائم سرطان پروستات که کمتر شایع می باشند

علائمی که در قسمت فوق به آن ها اشاره شد از متداول ترین و بارز ترین نشانه های سرطان پروستات می باشند در قسمت زیر به علائم کمتر شایع این بیماری اشاره شده است:

مشاهده خون در ادرار

مشاهده خون در مایع منی

بی اختیاری ادرار

احساس درد در استخوان های ناحیه کمر، لگن و دنده ها

علائمی که ذکر شد تنها نشان دهند سرطان پروستات نمی باشد و می تواند نشان دهنده یک بیماری دیگر باشد، اما در هر حال باید با مشاهده این علائم به پزشک مراجعه نمایید تا بیماری تشخیص داده شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد تا درمان صورت گیرد ؟

در صورت مشاهده علائم فوق به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید و وضعیت خود را برای او شرح دهید. مردانی که بالای 40 سال سن دارند و سابقه خانوادگی سرطان پروستات دارند نسبت به علائمی که در قسمت فوق به آن ها اشاره شده است بی اهمیت نباشند زیرا احتمال بروز این بیماری در این افراد بیشتر می باشد. تمامی علائم ذکر شده باید توسط پزشک مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد . برای تشخیص دقیق در صورت مشاهده این علائم توسط پزشک متخصص آزمایشات ضروری برای بیمار در نظر گرفته می شود .

آیا بعد از شروع علائم، سرطان پروستات تشخیص داده می شود؟

در اکثر موارد در بیمارانی که تشخیص داده شده است که مبتلا به سرطان پروستات هستند بدون هیچ علائمی تشخیص صورت گرفته است و با انجام آزمایش PSA که یک آزمایش خون ساده می باشد این سرطان تشخیص داده شده است. در این آزمایش یک نوع پروتئین خاص که توسط پروستات تولید می شود مورد ارزیابی قرار می گیرد زمانی که مقدار بیشتری از این نوع پروتئین توسط پروستات ساخته شود آزمایش PSA آن را تشخیص می دهد این اتفاق زمانی رخ می دهد که پروستات بزرگ و ملتهب شده است.

در صورتی که علائم فوق را در خود مشاهده کردید حتما نزد پزشک متخصص بروید تا درمان هر چه سریعتر صورت گیرد . از طریق راه های ارتباطی زیر می توانید مشاوره های لازم را از دکتر مریم تراب پرهیز متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری دریافت نمایید .

16 + دوازده =