علائم سرطان کلیه را بشناسیم!

علائم سرطان کلیه

کلمه سرطان ممکن است باعث استرس و فشار در بیماران شود ولی سرطان نسبت به بیماری های موجود در این زمینه جزو بیماری های شایع نبوده برای مثال زمانی که سنگ در سیستم کلیه ها مورد بررسی قرار می گیرد ، عفونت کلیه و ادراری و از این دست بیماری ها شیوع بیشتری دارند . اما با توجه به اهمیت ویژه سرطان ها که تشخیص به موقع و درمان آن ها ، جان بیمار را نجات می دهد ، موجب توجه بیشتر آن ها شده است . در این بخش ما به توضیح بیشتر نشانه ها پرداخته و اطلاع رسانی لازم برای درمان به موقع را ارائه می دهیم .

علائم سرطان کلیهدلایل ایجاد سرطان کلیه

• عوامل محیطی

امروزه مشخص شده است بعضی از عوامل محیطی در ایجاد سرطان نقش مستقیمی دارند به عنوان مثال مردمانی که از ژاپن به کشور آمریکا مهاجرت کردند به خاطر اینکه در ژاپن مصرف غذاهای دریایی در برنامه غذایی آن ها به وفور بوده و از غذاهای پرچرب ، سرخ کردنی و فست فود ، به ندرت استفاده می کردند ، میزان سرطان کلیه و مجاری در آن ها کمتر بوده اما بعد از مهاجرت متوجه شیوع بیشتر این بیماری در بین خود شدند . این امار نشان می دهد عوامل محیطی و نوع تغذیه ، تا چه اندازه می تواند در سلامتی موثر باشد .

• استفاده از دخانیات

این افراد بیشتر ازافراد عادی مستعد سرطان هستند و باید علائم را بیشتر جدی بگیرند .

• قرار گرفتن در مقابل اشعه
  • عوامل خارج ار کنترل

دسته از عوامل وجود دارند که بیمار در تاثیر آن نقشی ندارد ، مانند عامل وراثتی که تنها با نشانه شناسی و تشخیص به موقع می تواند نتیجه بخش باشد .

علائم سرطان کلیه

• وجود خون در ادرار

هر کسی که در ادرار خود خون مشاهده کند باید آن را جدی بگیرد . این علامت لزوم بر داشتن قطعی سرطان نبوده و ممکن است به دلایل دیگر از جمله سنگ کلیه ، عفونت ادراری و … نیز باشد . نکته قابل توجه در این علائم وجود خون بدون درد و متناوب در ادرار است و چون بیمار دردی را احساس نمی کند نسبت به این نشانه بی توجه می شود . البته خون های میکروسکوپی نیز ممکن است وجود داشته باشد که با انجام آزمایش می توان به تشخیص رسید .

• احساس درد در شکم

درد در بیشتر مواقع دلایل دیگری دارد و عمدتا به سرطان کلیه مربوط نمی باشد چرا که سرماخودگی و یا سردی در ناحیه شکم می تواند باعث ایجاد درد شود . بیمار می تواند با یک آزمایش علت درد در پهلو های خود را جویا شود و بدون نگرانی راه های درمانی را پیش بگیرد . در 70 درصد مواقع تومور های کلیه بدون نشانه است و به صورت تصادفی مشاهده می شود .

• کم خونی و خستگی
  • از دست دادن اشتها ، تب
دکتر مریم تراب پرهیز بهترین جراح زیبایی زنان  با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز، به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 88775457 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمایید.

پیشگیری سرطان کلیه

سرطان های کلیه در مرحله اولیه قابل درمان است . در نتیجه شناخت علائم می تواند در بهبود بیماری بسیار نتیجه بخش باشد .

شایع ترین سرطان ها در سنین بالا سرطان پروستات است . بعد از آن سرطان مثانه شیوع بیشتری در بین سرطان های کلیه و مجاری ادراری دارد .

نتیجه گیری

در صورت مشاهده علائم ذکر شده باید آن ها را جدی بگیرید و به پزشک اورولوژیست مراجعه نمایید .