اینستاگرام

0 / 5. 0

آنچه می خوانید...

علت ایجاد واریکوسل

واریکوسل زمانی ایجاد می شود که شبکه وریدی بالای بیضه به طور غیر طبیعی دچار پیچ خوردگی شود و در نتیجه این پیچ خوردگی جریان خون به درستی عبور نمی کند و موجب تورم و بزرگتر شدن سیاهرگ ها می شود. این بیماری بیشتر در سنین 15 تا 25 سالگی رخ می دهد و به آرامی تشدید می شود و وسعت پیدا می کند،عروق بیضه چپ نسبت به عروق بیضه راست بیشتر درگیر واریکوسل می شود .

علائم و نشانه های واریکوسل

از علائم شایع واریکوسل می توان  به پیچ خوردگی و بزرگ شدن سیاه رگ ها درون بیضه اشاره کرد، که در نتیجه این پیچ خوردگی بیمار احساس درد در ناحیه بیضه خواهد داشت . برجسته شدن و تورم کیسه بیضه از نشانه های دیگر واریکوسل می باشد . در بسیار ی از موارد واریکوسل بدون علامت خاصی می باشد و زمانی که فرد به پزشک مراجعه می کند این بیماری تشخیص داده می شود .

درجه بندی واریکوسل

واریکوسل دارای درجه بندی های مختلفی می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

گرید 1 : در این نوع از درجه بندی در هنگام زور زدن ورید ها قابل لمس می باشد .

گرید 2 : در این نوع از درجه بندی نیاز به زور زدن نمی باشد و در حالت ایستاده ورید ها قابل لمس می باشد .

گرید 3 :در گرید 3 در حالت ایستاده بدون لمس ورید ها قابل مشاهده می باشند .

واریکوسل ساب کلینیکال : در این حالت با استفاده از سونگرافی واریکوسل تشخیص داده می شود و جراح واریکوسل با معاینه فیزیکی نمی توان واریکوسل را تشخیص داد .

دکتر مریم تراب پرهیز متخصص ارولوژی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 88775457 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمایید.

ناباروری در مردان مهمترین مشکلی است که بواسطه واریکوسل ایجاد می شود، در این حالت باید هرچه سریعتر درمان صورت گیرد، بهترین راه درمان واریکوسل جراحی می باشد که در اینم جراحی عروق سیاهرگ معیوب بسته می شود که به روش های مختلفی انجام می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان واریکوسل و روش های مورد استفاده در این جراحی می توانید به مقاله درمان واریکوسل مراجعه نمایید.

دکتر مریم تراب پرهیز

جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار
پس از گذراندن پزشکی عمومی و با توجه به نبودن پزشک ارولوژی خانم در مناطق مختلف کشور ، در رشته ارولوژی تخصص گرفتم. همزمان استخدام شرکت نفت شده و در مناطق مختلف و محروم جنوب خدمت کردم. جهت رفاه حال بیماران خانم ، دوره های تکمیلی در رشته بی اختیاری خانم ها و روشهای نوین درمان بی اختیاری را در فرانسه تحت نظر دکتر پاسکال و در ایتالیا تحت نظر دکتر آلتونا گذراندم.