اینستاگرام

0 / 5. 0

آنچه می خوانید...

عوارض بیماری واریکوسل

یکی از شایع ترین علت نابروری مردان جوان بیماری واریکوسل می باشد. برای درمان واریکوسل روش های درمانی بسیاری مانند جراحی لاپاروسکوپی، جراحی اینگوینال، جراحی رتروپریتوئن و درمان  با آمبولیزاسیون ارائه شده است وجود واریکوسل در یک مرد جوان حتما دلیل ناباروری نمی باشد در بسیاری از موارد مشاهده شده است که مردان جوان و میانسال که بیماری واریکوسل را دارند صاحب چند فرزند شده اند.  درمان واریکوسل با جراحی همانند عمل های جراحی دیگر همراه با عوارضی می باشد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

آب آوردن بیضه

اگر در هنگام جراحی برای درمان واریکوسل رگ های واریس کاملا توسط جراح لخت نشود به این صورت که بافت لنفی ان جدا نشود ممکن است باعث جمع شدن اب دور بیضه گردد. همچنین اگر بیمار بعد از جراحی برای درمان واریکوسل استراحت کافی نداشته باشد و مراقبت و اقدامات پس از جراحی را رعایت نکند و زیاد سرپا بایستد باعث جمع شدن آب دور بیضه می شود که بیضه بزرگ تر از حالت طبیعی خود را نشان می دهد

در صورتی که درمان واریکوسل موجب شود آب دور بیضه بیش از حد جمع بشود و بیضه بزرگتر از حالت طبیعی خود بنظر برسد بهترین و قطعی ترین درمان آن عمل جراحی و تخلیه اب دور بیضه می باشد که این عمل بصورت سرپایی انجام می شود. اگر آبی که دور بیضه جمع شده است کم باشد نیاز به درمان ندارد

کوچک شدن بیضه نسبت به حالت طبیعی بعد از درمان واریکوسل بوسیله جراحی

کوچک شدن بیضه بعد از جراحی واریکوسل می تواند به این علت باشد که در حین عمل جراحی واریکوسل شریان بیضه دارای واریکوسل، به اشتباه توسط جراح قطع گردد و به علت عدم خون رسانی به بیضه به مرور زمان بعد از جراحی بیضه کوچک می شود.

احساس درد در بیضه بعد از درمان واریکوسل بوسیله جراحی

در هنگام عمل جراحی به علت بسته شدن رگ های واریکوسل اغلب درد بیضه ها ایجاد می شود که این یک امر طبیعی می باشد و به مرور زمان و با استراحت کافی برطرف می شود.

برخی از افراد به علت احساس درد در بیضه ها به دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه می کنند که در معاینه بیماری واریکوسل در آن ها تشخیص داده می شود و علیرغم بیماری واریکوسل این افراد بچه دار می باشند چنین افرادی نیاز به عمل جراحی ندارند .

در درمان واریکوسل بوسیله جراحی لاپاراسکوپی عوارض بعد از عمل بسیار کم و نادر می باشد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه

برخی دیگر از خدماتی که خانم دکتر تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری انجام می دهند :

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر مریم تراب پرهیز

دکتر مریم تراب پرهیز

جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار
پس از گذراندن پزشکی عمومی و با توجه به نبودن پزشک ارولوژی خانم در مناطق مختلف کشور ، در رشته ارولوژی تخصص گرفتم. همزمان استخدام شرکت نفت شده و در مناطق مختلف و محروم جنوب خدمت کردم. جهت رفاه حال بیماران خانم ، دوره های تکمیلی در رشته بی اختیاری خانم ها و روشهای نوین درمان بی اختیاری را در فرانسه تحت نظر دکتر پاسکال و در ایتالیا تحت نظر دکتر آلتونا گذراندم.