جراحی لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن نوع های مختلفی دارد از رایج ترین آنها: یک نوع جراحی زیبایی ظاهری واژن ( لابیاپلاسی ) و یک نوع جراحی برای جوان سازی و استحکام بافت های فرسوده  واژن استفاده می شود که (Vaginoplasty) نام دارند.

معمولا جراحی لابیاپلاستی با اهداف زیر انجام می گیرد:

•  خانم های که هنگام پوشیدن لباس مخصوص دامن و شلوار تنگ مشکل دارند
  • خانم های که در هنگام روابط جنسی از آلت تناسلی خود خجالت می کشند.
  • خانم های که دارای لبه آلت تناسلی آویزان و نا متقارن هستند
  • مشکل در ادرار کردن برای خانم ها
  • کسانی که خواهان الت تناسلی زیبا و جوان هستند
  •   اصلاحی عدم تقارن لب های واژن  که یک مساله شایع و طبیعی می باشد

جراحی لابیاپلاستی

انواع تکنیک جراحی لابیاپلاستی

در جراحی  زیبایی واژن لابیاپلاستی به تشخیص پزشک (بی حسی موضوعی  یا بی هوشی عمومی ) در دو تکنیک انجام می شود که شامل  TRIM techniqe و WEDGE techniqe  می باشد.این عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار بعد ار عمل می تواند به خانه بازگردد.

تکنیک های جراحی لابیاپلاستی

دو تکنیک رایج جراحی لابیاپلاستی شامل :

TRIM techniqe

این تکنیک در حدود 1 ساعت زمان می برد به صورت که لب های داخلی پس از کلامپ شدن توسط جراح، برش داده و لبه های آن بخیه زده می شوند وازحجم بافت های فرسوده و آویزان کم می کنند.

WEDGE techniqe

با ایجاد برش V شکل در لبه های لبیا مینور ، بیشترین بافتی که برداشته می شود ، بافتهای مرکزی خواهد بود. این نوع عمل ، زمان طولانی تری نیاز داشته ، اما از نتایج بهتری از نظر ظاهری، برخوردار است .

لابیاپلاستی واژن

لابیاپلاستی با لیزر

اين عمل بدون خونريزى است و بصورت سرپايي انجام ميشود .در این روش لبه های خارجی و لبه های داخلی را به صورت قرینه کوچک می کنند که در شکل ظاهری ناحیه تناسلی تاثیر به سزای دارد و علاوه بر آن باعث رفع عارضه هایی نظیر عفونت ادراری نیز می شود.ازمزایای استفاده از روش لابیاپلاستی با لیزر می توان جوان سازی واژن و بافت های فرسوده ، درمان آتروفى واژن پس از يائسگى،رفع تیرگی های اطراف واژن برطرف كردن درد هنگام نزديكى،رفع خشكى و خارش ، سوزش واژن ، کوچک شدن لبه های آلت تناسلی نام برد.

برداشتن کلاهک کلیتوریس در جراحی لابیاپلاستی

عوارض احتمالی عمل جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

این جراحی بسیار رواج پیدا کرده است و در صورتی  که توسط متخصص با تجربه انجام نگیرد می تواند عوارضی را برای بیمار داشته باشد پس در انتخاب جراح خود دقت کنید.

خونریزی بعد از عمل
عفونت در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی
ماندن جای زخم
داشتن درد در هنگام روابط جنسی
دردناک بودن عمل به دلیل وجود پایانه های عصبی در آن ناحیه

با مشاهده این علائم بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی به پزشک مراجعه کنید

اگر دچار درد شدید که با مسکن آروم نشود،یا اگر شاهد هر گونه عوارض جانبی مثل واکنش به داروها مانند، بثورات جلدی، تهوع، سردرد، استفراغ شدید.اگر درجه حرارت دهانی شما بیش از 38 و نیم است ،در صورت حس بوی بد و دیدن ترشحات سبز و زرد رنگ روی بخیه ها، اگر تورم یا کبودی شما افزایش پیدا کند .

افراد مناسب برای جراحی لابیاپلاستی

زنانی که ناحیه تناسلی آن ها دچار شل شدگی شده است و این امر موجب کاهش اعتماد بنفس آن ها شده است و در روابط زناشویی آن ها بسیار تاثیر گذاشته است.
زنانی که ناحیه تناسلی ان ها دچار افتادگی شده است.
زنانی که بارداری های متعدد موجب شلی و افتادگی ناحیه واژن آن ها شده است.
زنانی که در حین مقاربت جنسی بعلت بزرگی لابیا ها احساس درد و ناراحتی دارند.
خانم هایی که در حین انجام فعالیت های ورزشی به علت بزرگ بودن لابیاها با مشکلات زیادی روبرو هستند.
خانم هایی که با پوشیدن لباس های تنگ مشکل دارند.
یکی از سوالات متداولی که از دکتر مریم تراب پرهیز جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری پرسیده می شود امکان انجام این جراحی در خانم های باکره است.
امکان انجام این جراحی در خانم های باکره وجود دارد زیرا لابیاپلاستی یکی از روش های جراحی زیبایی واژن است که خارج از پرده بکارت صورت می گیرد.
جراحی لابیاپلاستی با لیزر انجام می شود و برای کوچک کردن لابیا ها مورد استفاده قرار می گیرد یکی از علت های تغییر سایز لابیا ها بارداری است که با استفاده از جراحی لابیا پلاستی می توان این مشکل را برطرف نمود و ظاهر زیبایی را در ناحیه تناسلی ایجاد نمود.

راه های ارتباطی دکتر مریم تراب پرهیز

جراحی زیبایی زنان