وازکتومی

وازکتومی به منظور جلوگیری از باروری در مردان صورت می گیرد این جراحی با بی حسی  موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. در این جراحی مسیر وازدفران مسدود می شود .

وازکتومی

وازکتومی به روش NSIV

در این روش از طریق یک سوراخ کوچک بروی پوست ( بدون برش پوست با تیغ جراحی)مسیر وازدفران که وظیفه عبور اسپرم از بیضه به سمت پروستات را دارد مسدود می شود .

آیا پس از انجام این جراحی، امکان باز کردن مجدد مسیر وازدفران وجود دارد ؟

قابلیت باز کردن مجدد مسیر وازدفران در صورت تمایل فرد به باروری وجود دارد، البته باید در نظر گرفت که درصد موفقیت صد درصد نمی باشد.

باز کردن مجدد وازکتومی

باز کردن وازکتومی کمی دشوار می باشد به منظور افزایش دقت و ظرافت در حین عمل جراحی از میکروسکوپ (روش میکروسرجری) استفاده می شود در  واقع بهترین روش انجام این جراحی روش میکروسرجری می باشد . ممکن است بعد از باز کردن مجدد وازکتومی جهت بارور شدن نیازبه اقدامات دیگری باشد .

پس از جراحی وازکتومی در صورت داشتن درد چه اقداماتی باید صورت گیرد ؟

درد بعد از جراحی وازکتومی موقتی می باشد در برخی از مواقع ممکن است این درد در هنگام رابطه جنسی ایجاد شود . در روز های اولیه برای کاهش درد خود بعد از این جراحی می توانید از مسکن های تجویزی پزشک استفاده کرد در صورتی که احساس درد دائمی و آزار دهنده بود حتما به پزشک خود مراجعه نمایید شاید نیاز باشد که اقدام دیگری برای کاهش این درد صورت گیرد در برخی از موارد که درد بسیار شدید و غیر قابل تحمل بود، نیاز به باز کردن مجدد مجرای وازدفران و یا خارج کردن تمامی مسیر لولۀ وازدفران می باشد.

اقدامات لازم بعد از وازکتومی

بعد ازانجام جراحی وازکتومی 24 ساعت استراحت لازم می باشد، داروهای تجویزی پزشک باید بطور مرتب مصرف شود، بعد از انجام این جراحی  باید حدود 3 ماه زمان بگذرد تا مایع منی فرد فاقد اسپرم شود، بنابرین در این مدت زمانی باید از سایر اقدامات جلوگیری کننده از باروری در صورت داشتن رابطه جنسی استفاده شود

چهار + شش =