پروستات

پروستات :

از شایع ترین بیماری در میان مردان پروستات می باشد ، در این بخش در خصوص بیماری پروستات و درمان آن صحبت می کنیم .

معمولا سایز پروستات به اندازه گردو می باشد ، که در بخش زیر مثانه آقایان قرار داده شده است ، این ناحیه بخشی از سیستم تناسلی آقایان را تشکیل می دهد .

رشد و بزرگ شدن پروستات در دو مرحله است ، اولین رشد این ناحیه در زمان اوایل بلوغ اتفاق می افتد ، مرحله دوم رشد پروستات در سن 25 سالگی می باشد ، لازم به ذکر است بزرگ شدن این ناحیه کاملا بی ضرر می باشد .

در سنین بالا مشکلات ادراری رخ می دهد ، طبق آماری که بدست آمده است مردان در سن 60 الی 80 سالگی با مشکلات ادراری ناشی از پروستات روبرو می شوند .

علایم بزرگی پروستات :

• تکرر ادرار روزانه
  • کاهش قطر ادرار
  • کاهش پرش ادرار
  • تکرر ادرار شبانه

اختلالاتی که در پروستات ایجاد می شود شامل موارد زیر است :

• سرطان پروستات
  • بزرگ شدن و التهاب پروستات

درمان بزرگی پروستات :

• درمان دارویی
  • درمان جراحی

در مورد این سوال که آیا پروستات درمان دارویی دارد یا نه باید گفت هنوز در دنیا درمان دارویی برای درمان بزرگی پروستات کشف نشده است و برای مردان جوانی که علائم خفیف ادراری دارند و یا آن هایی که به علت بیماری های مزمن دیگر مانند بیماری قلبی ، پزشک این اجازه را به آن ها نمی دهد که با بی حسی کمری و یا بیهوشی درمان شوند به صورت ناگزیر از درمان های دارویی استفاده می شود که یک شل کننده عضلات پروستات می باشد . البته این روش درمانی موقت بوده و از نظر علمی بهترین درمان برای درمان پروستات که به عنوان یک درمان طلایی نام برده می شود . در این روش داخل پروستات هسته آن خارج می شود که به دو طریق عمل جراحی باز و بسته ( تراش از طریق مجرا ) انجام می شود . در هر دو روش تنها هسته آن مد نظر خواهد بود . این عمل با بی حسی موضعی و با یک شب بستری شدن صورت می گیرد و یک درمان قطعی محسوب می شود .

دکتر مریم تراب پرهیز جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادراری، با متدهای نوین، خدمات درمانی و زیبایی خود را با تجربه و تبحر بالا به انجام می رساند و با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند.

درمان پروستات با عمل باز یا بسته؟

در تمام دنیا برای هر فرد انجام این تکنیک می تواند متفاوت باشد . معمولا برای پروستات هایی که زیاد بزرگ نبوده و وزن آن ها زیر 50 یا 60 گرم بوده و به داخل مثانه رشد نیافته اند، می توان از عمل بسته استفاده کرد . در این روش دوربینی از طریق مجرا وارد کرده و پروستات را تراش داده و هسته جدا می شود .

اما اگر وزن آن بیشتر از 60 گرم باشد در تمام دنیا به صورت عمل جراحی باز انجام می شود و با ایجاد شکاف کوچک در بالای مثانه هسته مورد نظر خارج می شود .

بعد از انجام این درمان نیازی به مصرف دارو نبوده و بهبودی کامل حاصل می شود .

دکتر تراب پرهیز به روش های مختلف به درمان بزرگی پروستات می پردازد .

بزرگی پروستات در سه دسته تقسیم بندی می شوند :

نوع خفیف :

اگر این بیماری در مقطع خفیف باشد ، شخص با علائمی نظیر سوزش کم ادرار ، فشار و سرعت ادرار روبرو می شود .

نوع متوسط :

اگر بیماری در این مقطع باشد معمولا با دو شاخه شدن ادرار رخ می دهد ، زور زدن هنگام تخلیه و قطع و وصل شدن ادرار در شخص ایجاد می شود .

نوع شدید :

در این زمان شخص در زمان تخلیه ادرار بسیار اذیت می شود ، احتباس ادرار در این دوره بسیار اتفاق می افتد .
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

6 thoughts on “پروستات

1. زهرا - سپتامبر 5, 2018 در 6:51 ق.ظ

سلام . آیا بعد از عمل پروستات مردان می توانند رابطه جنسی خوبی داشته باشند ؟

• - اکتبر 17, 2018 در 6:02 ق.ظ

سلام بهتر است با شماره 88775457 تماس بگیرید تا اطلاعات کافی در این زمینه به شما داده شود .

2. ali - سپتامبر 5, 2018 در 6:52 ق.ظ

سلام خانم دکتر ، علائم هیدروسل چیست ؟

• - اکتبر 17, 2018 در 6:00 ق.ظ

سلام برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله هیدروسل در سایت را مطالعه بفرمایید .

3. bahar - سپتامبر 5, 2018 در 6:59 ق.ظ

سلام خانم دکتر خسته نباشید ، علت ایجاد پروستات چیست ؟

• - اکتبر 17, 2018 در 5:56 ق.ظ

سلام به مقاله پروستات در سایت مراجعه نمایید .

شش − 3 =