پیشگیری از زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یا HPV چیست و چه علائمی دارد؟

آیا زگیل تناسلی قابل پیشگیری است؟

زگیل تناسلی از جمله بیماری هایی است که امروزه در بین افراد بسیار شایع شده است . گرچه برای درمان آن روش هایی توسط متخصصان پیشنهاد می گردد اما با رعایت چند نکته می توان از این بیماری پیشگیری نمود . در ادامه سایت دکتر مریم تراب پرهیز با هدف بالا بردن سطح آگاهی ، به توضیح بیشتر این موضوع می پردازد .

زگیل تناسلیزگیل تناسلی چیست ؟

زگیل تناسلی از جمله بیماری است که میزان عفونت آن در جوامع مختلف به خصوص در جامع خودمان زیاد بوده و رو به افزایش است و شاید دلیل آن ناآگاهی و عدم رعایت بهداشت باشد . اهمیت خاصی که این بیماری دارد هم راه های انتقال آن بوده و هم عواقبی است که بعد از مبتلا شدن به این بیماری وجود دارد . متاسفانه HPV هر روز درحال گسترش است .

پیشگیری از زگیل تناسلی

دلایل گسترش آن علاوه بر نداشتن اطلاعات لازم در خصوص بیماری های موجود در بین افراد ،  نبود واکسیناسیون به موقع است امروزه دراکثر کشور ها در کنار واکسن های مهم مانند سرخچه و فلج اطفال ، واکسن زگیل تناسلی و یا HPV نیز از یک سن خاصی صورت می گیرد . در کشور ما این واکسیناسیون به شکل ازاد عرضه می شود و افراد با توجه به توصیه پزشکان باید به صورت آزاد تهیه کرده و استفاده نمایند .

عوارض بیماری HPV

زگیل تناسلی برای خود بیمار مشکلی ایجاد نمی کند و این بیماری که به صورت یک زائده پوستی در قسمت تناسلی است برای وی مشکل ساز نیست . بلکه این بیماری ویروسی بوده و ویروس آن که همان HPV نامیده می شود انواع مختلفی دارد که تمام آن را به دو گروه کم خطر و پر خطر تقسیم می کنیم . ویروس های پرخطر با افزایش سن بیمار روی بدن باقی مانده و رشد می کند و بزرگ می شوند و در قسمت دهانه رحم روی سلول ها تغییراتی ایجاد می کنند و باعث ایجاد سرطان رحم می شود و احتمال مبتلا به سرطان را در این افراد افزایش می دهد . در بین آقایان نیز وجود سرطان های مقعدی و نواحی خاص تناسلی شیوع بیشتری می یابد .

دکتر مریم تراب پرهیز بهترین جراح زیبایی زنان  با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز، به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 88775457 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمایید.

سن مناسب واکسن زگیل تناسلی یا HPV

با داشتن آگاهی و انجام واکسیناسیون به موقع، می تواند در زمینه مبتلا شدن به این بیماری موثر باشد . در گذشته سن خاصی برای انجام واکسن معرفی می شده است که از سن 9 تا 25 سال عمومیت داشته اما بر طبق تحقیقات جدید می توان این واکسن را تا سن 40 سالگی و بالاتر نیز استفاده کرد و از مزایای آن بهره برد .

نتیجه گیری

توضیحاتی که ارائه شد نشان گر این موضوع است که داشتن اطلاعات کافی و رعایت بهداشت فردی که شاید موضوعات بسیار ساده ای به نظر آیند ، می تواند از بیماری های زیادی جلوگیری کند . بیماری هایی که زندگی شما را تحت شعاع قرار می دهد . شما می توانید برای مشاوره های بیشتر با متخصص زیبایی زنان تماس حاصل نمایید .

سیزده + 17 =