اینستاگرام

بهترین جراح واریکوسل در تهران

آنچه می خوانید...

جراح واریکوسل در تهران

باروری و مشکلات نازایی امروزه شیوع بیشتری پیدا کرده است و برای آن دلایل بسیاری از جمله شرایط محیطی ، تغذیه نا مناسب و .. وجود دارد . ناباروری در بین آقایان همانقدر مهم است که برای بانوان اهمیت دارد . عمده این موارد قابل درمان بوده و در صورت درمان به موقع کاملا برطرف می شوند . واریکوسل یکی از این موارد است . این مشکل در بین آقایان شایع شده و باید آگاه باشند واریکوسل می تواند باعث ناباروری آن ها شود . مهم بودن این موضوع ما را بر آن داشت تا اطلاعات کوچکی در این زمینه ارائه دهیم و در گرم تر شدن کانون خانواده شما را یاری دهیم .

واریکوسل

واریکوسل چیست ؟

شاید بارها اسم واریس را شنیده باشید . افرادی که از سیاه شدن رگ های خود احساس ناراحتی می کنند . واریکوسل چیزی مشابه واریس است و سیاهرگ های موجود در بیضه متورم می شود این سیاهرگ ها در قسمت انتهایی طناب اسپرم مشاهده می شوند . طناب اسپرم شامل مجاری وازو دفران و شریان بیضه است این قسمت وظیقه انتقال اسپرم و خون به بیضه هستند .

واریکوسل سیاهرگی را که به آن pampiniform plexus می گویند ، تحت تاثیر قرار می دهد . این رگ وظیفه خنگ کردن خون قبل از رسیدن به اسپرم ها است زیرا اسپرم ها در دمای معادل 34.5 درجه سلسیوس تکثیر می شوند که دمای بدن با 37 درجه سلسیوس برای آن مناسب نیست . حال واریکوسل می تواند باعث تداخل در این روند خنک کننده باشد و از تولید اسپرم های با کیفیت جلوگیری نماید . به این خاطر باید روند درمانی به موقع انجام شود در غیر اینصورت به باروری فرد آسیب وارد می کند .

چه موقع برای واریکوسل به پزشک مراجعه کنیم؟

واریکوسل درد زیادی به همراه ندارد و ممکن است درد های مبهمی هنگام ایستادن و یا فعالیت ایجاد شود که به مرور زمان بیشتر می شود . حال توصیه می شود در صورت مشاهده علائم زیر حتما به اورولوژیست خوب مراجعه نمایید .

• ایجاد توده در بیضه ها
  • تغییر در ظاهر و سایز بیضه ها
  • ایجاد تورم
  • سیاهرگ های بزرگ و پیچیده روی بیضه ها .
  • مشکل ناباروری بدون دلیل

علت بروز واریکوسل

برای علت ایجاد واریکوسل دلایل متفاوتی ذکر می شود . اگر جریان خونی که در بین بیضه ها در حرکت است کند باشد ، احتمال جمع شدن خون در رگ وجود دارد . یا دریچه های داخل رگ ها عملکرد مناسب را نداشته باشند . دلایل دیگری مانند رگ های خونی مرتبط بین بیضه ها و قلب نیز وجود دارد که تشخیص علت درست آن به عهده اورولوژیست است و بعد از معاینه دقیق ذکر می شود .

تشخیص بیماری واریکوسل

واریکوسل این بیماری خاموش که بسیاری از مردان از وجود این بیماری در خود با خبر نیستند ، عموماعلائم مشهودی ندارد و هشدار فاحشی برای خود قائل نیست . اما باید بدانید حدود 10 تا 15 درصد از مردان به این مشکل دچار می شوند . اما بر طبق تحقیقات برخی علائم از وجود واریکوسل خبر می دهند که در ادامه به بخشی از آن می پردازیم .

علائم واریکوسل

در قسمت قبلی ذکر شد واریکوسل علائم مشخصی ندارد اما باید گفت علائمی در بین مردانی که واریکوسل دارند مشترک است باید به آن توجه بیشتری داشته باشند . مانند :

احساس درد و فشار در پوست بیضه

یکی از بیشه با دیگری متفاوت می شود به طور مثال بزرگ تر شده و سنگین تر می شود.

دردهایی که موقع ایستادن به وجود می آید و به محض دراز کشیدن از بین می رود .

دردی که با گم شدن محیط بیشتر می شود و همچنین در حین فعالیت سنگین احساس می شود .

برای آشنایی بیشتر با علائم واریکوسل می توانید ویدئو زیر را که توسط دکتر مریم تراب پرهیز متخصص اورولوژیست تهیه گردیده، مشاهده نمایید.

چرا واریکوسل ایجاد می شود؟

دستگاه تولید مثل مردان مشابه اندام تناسلی زنان حساس است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد . در این دستگاه ورید هایی وجود دارند که باعث چرخش خون در بیضه می شوند. حال اگر رگ هایی دورن آن از عبور جریان خون جلوگیری کنند ، این رگ ها بزرگتر می شوند تا شرایط را برای جریان خون مساعد کنند که باعث بزرگ شدن رگ ها می گردد . این رگ ها مانند رگ های واریسی شده و مانع از پایین آمدن دمای بیضه ها می شوند. دمای بالای بیضه ها باعث از بین روفتن اسپرم های مفید خواهد شد.

واریکوسل در مردان مسن

واریکوسل جزو بیماری هایی است که در سنین پایین و در نو جوانی مردان را درگیر می کند اما باید گفت در موارد نادر در بین مردان مسن نیز مشاهده شده است . این مشکل به خاطر گرفته شدن یکی از رگ های بزرگ شکمی ایجاد می شود و عموما بعد از گذر از 40 سال مشاهده می شود .

درمان بیماری واریکوسل

واریکوسل می تواند بدون مشکل باشد و فرد به طور طبیعی به زندگی ادامه بدهد . اما اگر واریکوسل باعث درد و فشار و یا ناباروری در مردان شود باید برای درمان آن اقدام شود . درمان واریکوسل روش های مختلفی دارد و در صورت نیاز و تشخیص بهترین جراح واریکوسل ، انجام جراحی بلامانع است . اگر فرد به علت واریکوسل دچار نابارووری شود می توان با استفاده از جراحی ، تعداد اسپرم های مفید را بهبود بخشید و ان را یکی از روش های درمان ناباروری محسوب کرد.

دکتر مریم تراب پرهیز متخصص ارولوژی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 88775457 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمایید.

درمان واریکوسل چگونه است؟

روش درمانی واریکوسل متفاوت است و معمولا در افرادی که درد دارند و یا دچار مشکلات ناباروری با واریکوسل هستند ، عمل جراحی انجام می شود که از موثرترین درمان برای این بیماری است . واریکوسل به سه درجه بندی ، گرید 1 ، گرید 2 و واریکوسل گرید 3 تقسیم بندی می شوند .

جراحی هایی که برای درمان واریکوسل ارائه می شوند عبارتند از :

• واریکوسلکتومی
  • جراحی لاپاراسکوپیک
  • آمبولیزاسیون پوستی

هزینه جراحی واریکوسل

جراحی های عنوان شده هر کدام روش های متفاوتی دارند و هزینه های اعلام شده برای هر مورد فرق می کند . برای انجام جراحی ، حتما بعد از معاینه از نوع روش انتخابی و هزینه مورد نظر از پزشک خود جویا شوید .

بیماری واریکوسل شاید در ابتدا بدون خطر باشد و چون ممکن است بدون درد باشد ، جدی گرفته نشود . اما عوارض واریکوسل می تواند در دراز مدت مهم تلقی شود . در نتیجه بهتر است علائمی را مشاهده نموده اید از متخصص و جراح مجاری ادراری مشورت بگیرید .

دکتر مریم تراب پرهیز

جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار
پس از گذراندن پزشکی عمومی و با توجه به نبودن پزشک ارولوژی خانم در مناطق مختلف کشور ، در رشته ارولوژی تخصص گرفتم. همزمان استخدام شرکت نفت شده و در مناطق مختلف و محروم جنوب خدمت کردم. جهت رفاه حال بیماران خانم ، دوره های تکمیلی در رشته بی اختیاری خانم ها و روشهای نوین درمان بی اختیاری را در فرانسه تحت نظر دکتر پاسکال و در ایتالیا تحت نظر دکتر آلتونا گذراندم.