اینستاگرام

نشانی

خيابان گاندی جنوبی نبش كوچه يكم پلاك 24

سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر روندی بسیار ساده و بی خطر می باشد که کمتر از یک ساعت در مطب مجهز پزشک زنان صورت می گیرد. این پروسه هیچ گونه عوارض جانبی به همراه ندارد و فرد بعد از آن توانایی انجام کارها و فعالیت های روزمره را دارد.

اقدامات قبل از سفید کردن واژن با لیزر

قبل از سفید کردن واژن با لیزر، مهم است که توجه ویژه‌ای به این نکات داشته باشید:

مشاوره با پزشکمراجعه به جراح زیبایی زنان خوب در تهران برای مشاوره حتماً توصیه می‌شود. پزشک شما می‌تواند شرایط دقیق واژن شما را بررسی کند و راهنمایی لازم را ارائه دهد.
بررسی وضعیت سلامتیدر صورت وجود هرگونه عفونت و یا التهاب در محل انجام لیزر، قبل از انجام روش لیزری، باید این مشکلات درمان شود.
استفاده از مرطوب کننده‌هااستفاده از مرطوب کننده‌ها قبل از روز تصمیم‌گیری درباره سفید کردن واژن با لیزر می‌تواند به رطوبت واژن‌تان کمک کند و از خشکی واژن جلوگیری نماید.
هشدارها و ریسک‌هاپیش از انجام هرگونه روش لیزری، باید به هشدارها، ریسک‌ها و عوارض ممکن توجه کنید و با پزشک خود درباره آنها مشورت کنید.
اطلاع آگاهی کامل پیش از تصمیم‌گیری درباره سفید کردن واژن با لیزر، باید اطلاعات کافی در مورد این موضوع را جمع آوری کنید و تمامی سوالات خود را از پزشک خود بپرسید.
پیگیری مداوممعمولاً جهت داشتن نتایج مطلوب، نیاز به چند جلسه درمانی وجود دارد. لذا پیش از شروع درمان، باید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید مراحل مورد نیاز را پیگیری کنید و برای درمان برنامه‌ریزی کنید.

توجه: قبل از اتخاذ هر گونه تصمیم در مورد سفید کردن واژن با لیزر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش برای شما راهنمایی شود.

سفید کردن واژن با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

سفید کردن واژن با لیزر به عنوان یک روش زیبایی و بهبود ظاهر واژن استفاده می‌شود. اما لازم به ذکر است که این روش هنوز به طور کامل توسط مجوزهای پزشکی تایید نشده است و تأثیرات جانبی و خطرات ممکن است وجود داشته باشد.

فرایند سفید کردن واژن با لیزر به طور کلی شامل دو مرحله است:

مرحله آماده سازیپزشک شما با استفاده از الگوی لیزر روی سطح واژن شما را علامت گذاری می‌کند. این عمل اغلب توسط یک لیزر کربن دی‌اکسید صورت می‌گیرد. در این مرحله، قبل از جراحی، واژن شما باید بطور کامل تمیز و ضدعفونی شود.
مرحله لیزردر این مرحله، پزشک لیزر را بطور مستقیم روی سطح واژن شما می‌اندازد. این لیزرها از نور قوی تشکیل شده‌اند و هدف آنها از بین بردن جیره‌های بیشمار تامین کننده رنگ در واژن شماست. در نتیجه، ممکن است رنگ طبیعی واژن سفیدتر و روشنتر شود.

مواردی که باید در نظر گرفته شوند:

• این روش بهتر است توسط پزشکان ماهر و متخصص انجام شود.
  • لازم است با پزشک خود مشورت کنید و این روش را بشناسید.
  • هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش به طور کامل و دائمی واژن را سفید کند.
  • این روش ممکن است به عارضه‌هایی مانند التهاب، خون‌ریزی، سوختگی و تغییرات دیگر در واژن منجر شود.

مزایای سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر یک روش زیبایی است که تعدادی از مزایای آن عبارتند از:

بهبود رنگ واژناستفاده از لیزر می‌تواند بهبود رنگ و لون واژن کمک کند و ظاهر آن را بهبود بخشد.
رفع تیرگی و تیره شدناز جمله مزایای سفید کردن واژن با لیزر، رفع مشکلات تیرگی و تیره شدن واژن است که معمولاً به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری، استفاده از قرص های ضد بارداری و یا پیری رخ می دهد.
بهبود ترک های واژنلیزر می‌تواند بهبود ترک های واژن را بهبود بخشیده و باعث افزایش راحتی هنگام فعالیت جنسی شود.
بازسازی بافت های واژنسفید کردن واژن با لیزر می‌تواند بافت های واژن را بازسازی کرده و باعث بهبود رفتار عملکردی واژن و سلامتی جنبه های مختلف آن شود.
بهبود خشکی و التهاب واژناز دیگر مزایای سفید کردن واژن با لیزر، بهبود خشکی و التهاب واژن است که ممکن است به علت تغییرات هورمونی، عوامل روحی و روانی و یا سایر عوامل وابسته رخ دهد.
نحوه انجام سریع و غیر تهاجمییکی از مزایای سفید کردن واژن با لیزر، عملیات سریع و غیر تهاجمی آن است. عمل با استفاده از دستگاه لیزر باعث کوتاه شدن زمان عمل و کاهش مدت زمان بازیابی پس از عمل می شود.

با این حال، قبل از تصمیم گیری درباره سفید کردن واژن با لیزر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و احتمال عوارض و مشکلات ممکن در نظر گرفته شود. همچنین، ممکن است این روش در برخی از موارد استعمال نشده و روش های دیگری مانند تغییر سبک زندگی و استفاده از محصولات مراقبتی مورد توصیه قرار گیرد.

چه کسانی مناسب انجام سفید کردن واژن با لیزر هستند؟

معمولاً افرادی که به دنبال سفید کردن واژن با لیزر هستند عبارتند از:

1. زنانی که به دنبال تقویت و زیبایی ناحیه تناسلی خود هستند.
  2. زنانی که پس از زایمان متوجه تغییراتی در ظاهر واژن خود شده‌اند.
  3. زنانی که به دنبال رفع لکه ها، عفونت ها و تیرگی‌های واژن هستند.
  4. زنانی که به علت پیری، تغییرات ازدواج‌های چندگانه یا تغییرات هورمونی، عوارضی نظیر تیرگی‌‌ها و تغییر در سفتی واژن تجربه کرده‌اند.
  5. زنانی که از ظاهر واژن خود ناراضی هستند و بهبود جنسیتی و خودباوری خود را می‌خواهند.
  6. زنانی که تیرگی واژنشان رابطه جنسی آن ها را تحت شعاع قرار داده است.
  7. زنانی که بهبود واژن پس از بیماری‌ها یا جراحی های قبلی را می‌خواهند.

چه کسانی مناسب انجام سفید کردن واژن با لیزر نیستند؟

بعضی از افراد ممکن است نتوانند از روش سفید کردن واژن با لیزر بهره ببرند. این شامل موارد زیر می‌شود:

بارداریزنان باردار نباید از لیزر در مناطق حساس استفاده کنند، زیرا ممکن است برای جنین آسیبی ایجاد شود.
شیردهیزنانی که در حال شیردهی هستند، باید از این روش خودداری کنند زیرا ممکن است باعث ایجاد تغییرات در شیر مادر و ذخیره سازی غیرمناسب شیر گردد.
عفونتدر صورت وجود عفونت یا التهاب در منطقه تناسلی زنان، سفید کردن واژن با لیزر توصیه نمی‌شود.
زخم‌هااگر ناحیه تناسلی زنان تازه تحت عمل جراحی قرار گرفته است یا دارای زخم است، لازم است از این روش خودداری کنند تا مواد شیمیایی و یا حرارت لیزر با زخم تداخل نکند و عفونت رخ ندهد.
التهاب زناشوییزنانی که دارای سابقه ابتلا به التهابات مزمن یا بازگشت‌کننده در منطقه تناسلی هستند، باید قبل از انجام سفید کردن واژن با لیزر با پزشک خود مشورت کنند.
سابقه سرطان تناسلیدر صورت داشتن سابقه سرطان تناسلی، لازم است قبل از انجام هر گونه روش سفید کردن واژن با لیزر با پزشک مشورت کنید.

توصیه می‌شود که قبل از تصمیم‌گیری برای سفید کردن واژن با لیزر، با پزشک خود مشورت کنید و وضعیت شخصی خود را با او در میان بگذارید.

معایب سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر ممکن است مزایا و معایب مختلفی داشته باشد. در ادامه معایب ممکن را بررسی می‌کنیم:

عوارض جانبیاستفاده از لیزر برای سفید کردن واژن ممکن است عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی، التهاب و درد را در دستگاه تناسلی زنان به همراه داشته باشد.
بروز التهاباتاستفاده از لیزر برای سفید کردن واژن ممکن است منجر به ایجاد یک زمینه مناسب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها درون واژن شود و در نتیجه التهابات و عفونت‌های مزمن را به وجود آورد.
عدم تثبیت نتایجهنگام استفاده از لیزر برای سفید کردن واژن، نتایج آن ممکن است غیر دائمی باشد و پس از مدتی واژن دوباره به رنگ واقعی خود برگردد.
بالا بودن هزینهلیزر برای سفید کردن واژن هزینه‌های بالایی دارد و به طور معمول بیمه‌ها هزینه‌های آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. لذا هزینه‌های بالا ممکن است مانع استفاده برخی از افراد شود.
بروز مشکلات جنسیاستفاده از لیزر برای سفید کردن واژن ممکن است در برخی از افراد به خشکی واژن، کاهش لذت جنسی و ناتوانی در رسیدن به ارگاسم منجر شود.

از آنجا که هیچ مدرک علمی آزمایشگاهی که اثرات جانبی و فواید سفید کردن واژن با لیزر را کاملاً تأیید کند وجود ندارد، توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر فن آوری جدید، با پزشک معالج در مورد مزایا و معایب آن مشاوره کرده و تصمیم‌گیری مناسبی انجام دهید.

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر

بعد از سفید کردن واژن با لیزر از فرد خواسته می شود که برخی از دستور العمل های داده شده را رعایت کند، از جمله:

• فرد باید تا 4 روز از استحمام اجتناب نماید و قسمت لیزر شده باید خشک و تمیز بماند.
• بعد از این پروسه به فرد آنتی بیوتیک داده می شود که باید طبق دستور العمل و ساعت تعیین شده استفاده کند.
• ممکن است بعد از لیزر کردن واژن مقداری خارش و سوزش ایجاد شود که با گذر یک هفته کاملا رفع می شود.
• بعد از لیزر کردن واژن و مقعد ، پوست آن ناحیه حساس شده که پزشک برای برطرف شدن این عارضه کرم و پمادهایی را تجویز می کند.
• از ورزش و فعالیت های سخت فیزیکی تا 10 روز پرهیز شود.
• بهتر است فرد تا پایان دوره درمان مراقبت ها و دستور العمل ها را رعایت کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

نتایج سفید کردن واژن با لیزر

پیش از شروع لیزر درمانی به منظور برطرف نمودن رنگدانه های تیره، پزشک ابتدا اطمینان کامل را به فرد می دهد و رضایت او را کسب می نماید. اما باید ذکر کرد که برای کسب نتیجه بهتر فرد باید به یک جراح زیبایی زنان مراجعه نماید تا نتایج بهتر با ماندگاری بالایی را دریافت کند. چنانچه فرد به جراح زیبایی واژن با تجربه و متبحر مراجعه نماید این عارضه بی بازگشت خواهد بود.

دکتر مریم تراب پرهیز

جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار